Austin, San Marcos en de laatste lesdagen

24 november 2014 - Laredo, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal!
Mijn laatste reisverhaal was vlak voor Halloween en sinds toen hebben we weer veel leuke dingen gedaan!!

Partyweek & Austin
Die week van Halloween hadden we ontzettend veel verjaardagen (Jimena, Oliver, Howard en Luiz) dus besloten we om een perfect party week te organiseren! Dit betekende elke avond uitgaan van maandag tot en met zolndag! Het was me een uitdaging maar uiteindelijk hebben Jimena, Oliver, Edouard, Elyse en ik het gedaan (de rest ging ook mee uit, maar niet alle dagen). Als jullie bij mijn foto's kijken, dan staan daar alle groepsfoto's die we elke uitgaansdag hebben gemaakt. De vrijdag in de partyweek was het Halloween en dat gingen we vieren in Austin wooooh! Ik was super benieuwd naar én Halloween én Austin! Het was ongeveer 4 uur rijden als ik het me goed herinner en we waren met 3 auto's, totaal met 14 mensen. Eenmaal aangekomen in het hotel was het al redelijk laat (rond 8, 9) en we moesten onze outfits nog aandoen! Zoals de meesten van jullie wel hebben gezien, waren Elyse en ik zombie nurses en we waren behoorlijk eng. Eenmaal klaar om te gaan namen we taxi's naar het centrum, naar 'dirty 6th street' om precies te zijn, want daar gebeurt alles! Het is praktisch een heeeeele lange straat met allemaal bars en clubs en tijdens Halloween staat het vol met verklede mensen! Natuurlijk, sinds we in de USA zijn, waren er ontzettend veel meisjes heel sletterig gekleed en dat terwijl het best koud was in de nacht (zo'n 10 graden). Eigenlijk waren we het grootste deel van de tijd iedereen kwijt maar we besloten om maar gewoon rond te lopen en naar de kostuums te kijken. Uiteindelijk vonden we een groot deel van de groep terug en toen gingen we naar een alternatieve club die tot 3 uur open was ipv alle clubs die om 2 uur sluiten. Het was in ieder geval heel leuk om mee te maken en de reacties van mensen op mijn outfit waren ook heel leuk!

Zaterdag hebben we genoten van Austin door lekker rond te lopen in het centrum. We hebben het capitol bezocht, lekker ergens geluncht, het formule 1 fanfest bezocht (formule 1 was precies dat weekend in austin, best wel vet) en 's avonds zijn we uitgegaan! Op zondag zijn we naar lake travis gegaan, een mooi meer waar we lekker hebben gerelaxed totdat we honger kregen en gingen eten bij een restaurant met een prachtig uitzicht op lake travis. Vervolgens gingen 2 auto's al terug naar Laredo, maar ik in de andere auto bleef nog omdat Edouard langs een Apple store wilde. Dit liep uit tot een gigantisch shop sessie bij Macy's omdat ze korting hadden op van alles en nog wat! We vertrokken vrij laat dus we kwam pas om middernacht aan in Laredo en toen moesten we nog uit om de perfect partyweek af te ronden! We zijn welgeteld 10 minuten uitgeweest maar we rekenen het al voltooid!

San Marcos
Een weekend daarna waren we uitgenodigd door een van onze mentors, Laura, om naar San Marcos te gaan, een studentenstad. Vrijdagavond zijn we eerst wezen eten bij Grins met nog allemaal vrienden van Laura, dus dat was gezellig! Daar gingen we met z'n allen uit op The Square, waar alle bars en clubs te vinden zijn! We hebben er een kroegentocht van gemaakt en het was erg leuk! :D Zaterdag hebben we gelunched bij de Cracker Barrel (kennelijk is dat populair en bekend) en dat was vlakbij de outlets waar we zouden gaan shoppen. Ik had niet echt een idee van wat die outlets voorstelden maar het was dus echt GIGANTISCH. Alles was vrij goedkoop, er was een Nike outlet, Adidas, Ralph Lauren, Birkenstock, Vans, Forever 21 en nog veeeeeeeeeel meer. We hebben daar dan ook 6 uur doorgebracht en ik heb prachtige Vans voor $20 gekocht en Nikes voor $40!! Ook nog een broek, sjaal en portemonnee dus het was het waard! :) Na uitgeput te zijn van het shoppen, gingen we maar weer richting Laredo, maar stopten we onderweg bij Rudy's (mmmmmmmm) voor wat eten. En omdat we zo gek zijn, hebben we daarna nog gefeest at the Village (studentenwoningen aan de andere kant van campus).

Nu ondertussen zijn de laatste lesdagen l aangebroken.. sterker nog; ik heb nog maar 1 lesje te gaan op 1 december!! Ik sta overal nog goed voor en ik had vorige week wel 3 presentaties maar ik heb alles goed afgerond!

Maar nu gaan Elyse, Edouard en ik over 4 uur naar LAS VEGAS!! Het is Thanksgiving break hier vanaf woensdag maar wij hebben kunnen regelen dat we morgen niet naar onze lessen hoeven dus we vertrekken vanavond al! Ons plan:
Maandagavond arriveren in Las Vegas
Dinsdagochtend vroeg rijden naar de Grand Canyon!!
Dinsdagavond bij de Grand Canyon overnachten
Woensdagochtend naar Las Vegas rijden
Woensdag en donderdag Las Vegas
Donderdagochtend naar Los Angeles rijden
Vrijdag en zaterdag Los Angeles
Zaterdagnacht terugrijden naar Las Vegas waar onze vlucht 's ochtends vroeg vertrekt!
We hebben er ontzettend veel zin in!!!

Ik zal zo snel mogelijk foto's plaatsen van de vorige weekendjes weg en volgende week zal ik proberen verslag te doen van deze fantastisch opkomende trip!!

KUSJESSSS XXXXXXX

1. Nienke:
    24 november 2014
    Jaaaaa, weer een reisverhaal. Superleuk, Lauri! Veeeeeel plezier in Las Vegas en Los Angeles! xxxx
  2. MArian:
    25 november 2014
    Hoi Lauri, Wat maak jij ontzettend veel mee. Geweldig.Leuk ook om te lezen. Dus nu naar Las vegas en grand canyon. Is allebei heel anders maar allebei leuk en mooi.TIP; Als je naar Los Angeles gaat moet je naar de Universal Studio gaan. Is geweldig!! Echt doen!!! moeite waard. Verder veel plezier en geniet evan Dikke kus van Ome Paul en Tante Marian