Weekendjes weg!

24 oktober 2014 - Laredo, Texas, Verenigde Staten

Hallo allemaal!

Oops, het is alweer bijna 2 maanden geleden dat ik een reisblog heb geschreven, wat slecht van me!! Ik kon me er gewoon niet toe zetten, maar nu maak ik er toch maar weer eentje.

Ik zal eerst even vertellen hoe het hier op school gaat. Ik heb vrij weinig lessen (vind ik zelf), zo'n 12,5 uur les per week. Heel vaak vallen er ook nog lessen uit en je bent veelal eerder klaar. Het niveau ligt hier absoluut niet zo hoog als in Nederland! Hier haal ik A's en B's (tussen de 80 - 100 punten) terwijl ik er nauwelijks wat voor doe! Daarbij is hier de standaard ook anders, de studenten hier WILLEN en moeten perse boven de 80 halen!! Terwijl ik in Nederland het al spannend vindt of ik een voldoende heb gehaald, is dat hier haast normaal en moet alles zo hoog mogelijk.

Op een doorsnee week ga ik naar de les, lekker lunchen in de diner en 's middags naar het zwembad, kijk ik een serie of chill ik met mensen. Ook worden er wel wekelijks evenementen georganiseerd, zoals een soort van bingo, taallessen van onze internationale studenten en er zijn ook voetbalwedstrijden of andere sport-gerelateerde evenementen. Vanavond bijvoorbeeld gaan we pompoenen snijden (want volgende week is het Halloween!!).

Nou ik zal even de echte hoogtepunten benoemen van de afgelopen twee maanden, en dat zijn de twee weekendjes weg naar Monterrey, Mexico en San Antonio hier in Texas!!

Monterrey
We werden uitgenodigd door een student hier van TAMIU om een weekendje naar Monterrey te gaan (waar hij woont) en we gingen uiteindelijk met een groep van 14; allemaal internationale studenten behalve 1 meisje die ook uit Mexico komt.
Dat meisje, Paula, heeft alles voor ons zitten regelen, echt super! Ze had het hotel geboekt en we hadden een busje gehuurd (met chauffeur) die ons op zou halen op de grens in Nuevo Laredo en ons naar Monterrey rijden, maar ook in Monterrey en weer terug naar Nuevo Laredo aan het einde van het weekend.
We zijn maar een kort weekendje er geweest, maar het was echt super om er te zijn!! Heel apart om in Mexico te zijn, het was er zo anders en groot en druk! De eerste avond hebben we in een apart en duur restaurant gegeten; Amadeus. Op de foto's kunnen jullie zien hoe apart het was, maar wel heeeel gezellig en het eten was heerlijk! Daarna zijn we uitgegaan naar een club die Press heet en dat was echt super! Ik voelde me ook niet onveilig in de gehele stad en ook tijdens het uitgaan niet en het was een leuke avond! Zaterdag hebben we gelunched in El Buey (TACO'S JAMMIE!) en zijn we naar Parque Fondidora gegaan, een heel mooi park midden in Monterrey. Daar kon je een bootje nemen naar het centrum van Monterrey, wat echt super mooi was en het was heeel lekker weer! Het centrum van Monterrey was echt ontzettend mooi! Hele mooie gebouwen en we hebben door een gezellig winkelstraatje gewandeld totdat we weer werden opgehaald door de chaffeur om te gaan eten. In de avond zijn we weer uitgegaan, dit keer naar D-club. Het was leuk, maar Press de avond ervoor was leuker! Zondag zijn we weer naar het centrum gegaan, maar we gingen alweer redelijk vroeg weg omdat het 3 uur rijden was naar Nuevo Laredo en we moesten nog de grens oversteken enz.
Het was echt een super weekend en ik wou dat we de tijd hadden om nog terug te gaan, maar dat gaat waarschijnlijk niet lukken..

San Antonio
Iets recentelijker, afgelopen weekend, zijn we naar San Antonio geweest!! Deze trip was georganiseerd door de AIS (Association of International Students), dus deze was iets meer gestructureerd! We zaten in een fantastisch hotel en we hadden twee kamers waar elk 9 personen in sliepen! Elyse, Jimena en ik hadden het kingsize bed (gigantisch!), dus we hadden het het beste haha! Vrijdagavond zijn we naar de o zo bekende river walk van San Antonio geweest en dat was me toch echt fantastisch!!! De river walk is een rivier die praktisch door heel San Antonio doorloopt en daar omheen zitten dan allemaaaaal gezellige restaurants, bars en winkeltjes. We gingen daar eten bij een restaurant dat 'Dicks' heet. Dit heet zo omdat alle obers dicks (klootzakken) zijn en je dus ook slecht behandelen! Echt hilaaarisch!! Ze geven je dan ook papieren hoeden en daar schrijven ze dan iets lelijks/fouts op (zie foto's). Een aantal van ons zijn daarna naar een club gegaan; club rio. Echt een heeeele mooie uitgaanslocatie, het was buiten en er hing een goede sfeer. Zaterdag gingen we naar SIX FLAAAAGS!!!!! Zo cool om naar een pretpark te gaan in de USA! Het was ook echt alles wat ik ervan verwacht had en meer!! Het was halloween daar, dus vanaf 5 uur gingen de 'gevarenzones' open en kon je tussen de zombies, clowns en trollen lopen, supervet! De achtbanen waren echt FANTASTISCH!! Ze gaan allemaal hard en over de kop en alles!! Het was die dag wel echt bloeeeedjeheet (35 graden) dus de waterattracties waren erg lekker. Ze hadden bij, wat wij kennen als de piranha, de rivier rood gemaakt, het was dus een bloody river, heel cool! We zijn er ruim 10 uur geweest, het park was ook tot 10 uur in de avond open, dus we waren pas laat weer terug in het hotel. Toen gingen we eten in the Cheesecake Factory. Je raadt het al, ze hebben daar cheesecakes (heeeeeul veul)!! We hebben allemaal zooo lekker gegeten, met een cheesecake als achterafje in het hotel!!
Op zondag gingen we naar La Cantera, wat een groot winkelcentrum was, met ontzettend veel winkels! We hebben bijna een uur rondgelopen in Sephora, een make-up winkel en van alles geprobeerd en alle parfums geprobeerd. Zodra we verder rond wilden lopen, werd Elyse gestrikt door een man uit Israël die haar haar wilde krullen. Het werd uiteindelijk heeeel mooi, ze zag er mooi uit en ze heeft het uiteindelijk ook niet gekocht (het was dan ook 200 dollar voor een krultang...!).
Na de mall zijn we opnieuw downtown gegaan en hebben we nog langs de riverwalk gelopen en zijn Elyse, Edouard en ik het centrum verder gaan verkennen. Er was daar een heel beroemd gebouw, the Alamo, en daar hebben we voornamelijk rondgelopen! Dat was ons fantastische weekend in San Antonio, het was echt heel anders dan Laredo en ook dan Monterrey, maar echt verreweg het beste tot nu toe!!

Volgend weekend gaan we naar Austin, want vrijdag de 31e is het halloween dus dan gaan we feesten daar! Het schijnt echt fantastisch te zijn en we hebben zaterdag en zondag om Austin te verkennen dus we hebben er zin in!!

KUSJES EN HET IS HIER FANTASTISCH EN IK WIL HIER NOOIT MEER WEG!!