Welcome to Laredo

21 augustus 2014 - Laredo, Texas, Verenigde Staten

Halloooo allemaal!
WE ZIJN IN LAREDOOO :D Dit wordt een uitgebreid verhaal omdat het de eerste 2 dagen waren en dan mag het nog!

Onze reis richting Londen en Dallas verliep ontzettend goed! In Dallas hadden we een overstaptijd van 5 uur en die hadden we ook nodig pff. Gigantische rijen en druk druk druk. Wachtende op het vliegtuig richting Laredo, kwamen we een andere international student tegen: Matteo uit Italia. Ondertussen was het in Dallas 11 uur en dus voor ons Nederlandse tijd 6 uur 's ochtends! Slapen in het mini vliegtuig richting Laredo kon dan ook niet anders maar dat maakte het alleen maar erger toen we een uur later aankwamen.. We werden wel suuuuperleuk ontvangen door mensen met sombreros en snorren! Alleen onze koffers waren niet met ons meegevlogen :( Dus we zouden ze de dag erna krijgen als de eerstvolgende vlucht weer aan zou komen.. De temperatuur buiten was schrikwekkend warm; 30 graden! We werden in zo'n gigantische auto meegenomen naar de campus, waar we formuliertjes in moesten vullen en toen konden we naar onze kamers! Slapen slapen slapen! 'S ochtends werden we rond 8 uur Laredo time alweer wakker, supervroeg! We hadden om half 11 afgesproken in het hoofdgebouwtje van het RLC (waar wij zitten) met Andy (Andres) die ons naar het student center zou begeleiden. Daar werden we opgehaald door de coördinator van alle internationale studenten en naar de WALMART gebracht! Dit was een echte fieldtrip en we hebben alle spulletjes kunnen halen die we nodig hadden (en zo goedkoooop). Hierna zijn we gaan lunchen in Chick Fil-A, waar je de lekkerste kipburgers kan krijgen. Een social media vrouwtje wilde een foto van ons allen in ruil voor een gratis ijsje dus YES PLEASE. Verder hebben we nog meer inkopen gedaan bij Best Buy en daarnaast zat een grote cowboywinkel (suuuupervet) die we moesten bekijken uiteraard! In de avond gingen we met een groepje uiteten bij Posh Sushi (American style dus ik had een steak) wat erg lekker en goedkoop was. Direct daarna arriveerden er nog 2 international students op het vliegveld dus die gingen wij ophalen (Ricardo uit Italia en Danny uit Zwitserland). Ondertussen waren onze koffers nog niet aangekomen dus we omdat we toch op het vliegveld waren, vroegen we daar nog naar. Daar kregen we te horen dat onze koffers bij de chaffeur waren maar die was buiten het gebied dus hij zou ze de volgende ochtend komen brengen! Onze 2e dag hier is nu nog bezig, maar dit was een hele fijne dag! Rond 11 uur kwamen onze koffers eindelijk en toen hebben we gelijk alles uitgepakt en bikini's aangetrokken en het zwembad ingesprongen! :D Echt heeeerlijk zo en we hebben nu ook al een kleurtje! We hebben nog meer internationale studenten en mentoren ontmoet (het worden er wel veel nu) en morgen begint orientation! Straks gaan we uiteten en nog meer internationals ophalen!
Ik zal snel weer wat van me laten horen, maar we krijgen het heeeel druk!

KUSJESSSS XXXX

1. Mariken S:
    21 augustus 2014
    Lieve Lauri,
    Maar goed ook dat je rekening gehouden had met een eventuele vertraging van de koffer!! Fijn dat die er weer is!
    Stuur maar wat zon hierheen dat kunnen we wel gebruiken. Leuk om alles te lezen en door de foto's krijgen we een mooi beeld. Google maps is behoorlijk bij. Ik herkende het gebouw zowaar waar jij zit. Veel plezier. liefs uit Berg en Dal
  2. Ellen:
    22 augustus 2014
    Hè Lauri,
    Klink goed allemaal, behalve dat de koffers hihihihi
    Hier slecht weer dus geniet maar van de zon daar!
    Wat een indrukken hè en wat een leuke foto's al die dameslaarzen, super gaaf, zou daar best eens willen rond lopen.
    Hou ons op de hoogte, zo leuk om te lezen.
    Dikke zoen, Ellen
  3. Bart:
    23 augustus 2014
    Hoi Lauri, veel plezier en succes tijdens je verblijf in de VS! Ben benieuwd naar je belevenissen.
    Veel liefs, Bart
  4. Barbara:
    23 augustus 2014
    Lieve Lauri, leuk zo via je blog je belevenissen te kunnen volgen! Wat jij nu allemaal mee maakt doet mij denken aan mijn tijd in Dublin als Erasmus student. Geniet van de leuke en spannende tijd in Texas. Dit wordt een tijd om nooit te vergeten! Liefs uit Ubbergen!